Studio040.nl
Live Live

Nieuws

Donderdag 18 oktober 2018 18:14

Woningen, winkels en onderzoeksruimten in nieuw complex TU/e

Waar nu de sportvelden op het Eindhovense TU-terrein liggen, komt straks een groot nieuw gebouw met...

Donderdag 18 oktober 2018 17:59

Eindhovense hiphopdansers gaan voor WK-titel

De Eindhovense dansers van C-Fam strijden zaterdag om de wereldtitel tijdens het WK Hip Hop.

Donderdag 18 oktober 2018 17:04

Veldhoven legt gemeentehuis vol zonnepanelen

De gemeente Veldhoven gaat de daken van het gemeentehuis en de bibliotheek vol leggen met zonnepane...

Donderdag 18 oktober 2018 16:52

Mario Kwaytaal vertrekt bij GlowFM

Mario Kwaytaal vertrekt bij de Eindhovense jongerenzender GlowFM.

Donderdag 18 oktober 2018 16:39

Illegale bewoning en brandgevaar ontdekt tijdens controles

Bij controles in diverse stadsdelen van Eindhoven zijn uiteenlopende misstanden ontdekt.

Donderdag 18 oktober 2018 16:24

Auto over de kop op N2, bestuurder met de schrik vrij

Op de N2 bij Eindhoven is vanmiddag een auto bij een ongeluk op de kop terecht gekomen.

Donderdag 18 oktober 2018 16:07

Buste Vincent van Gogh geschonken aan Nuenenaren

Nuenen krijgt een nieuw beeld van Vincent van Gogh.

Donderdag 18 oktober 2018 15:08

BAM: Aanbevelingen OVV gaan verder dan alleen de hoofdrolspelers

De aanbevelingen van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid uit het onderzoek naar het instorten van ...

Donderdag 18 oktober 2018 14:35

Cabinepersoneel sleept Ryanair ook voor de rechter

Ook het cabinepersoneel van Ryanair spant een rechtszaak aan tegen de luchtvaartmaatschappij.

Donderdag 18 oktober 2018 13:53

Kijkje in de toekomst van de binnenstad

Hoe ziet de binnenstad van Eindhoven er over een aantal jaar uit? Dat is vast te zien op het Stadhu...

Donderdag 18 oktober 2018 13:35

'Werkgeversbonden huilen krokodillentranen en moeten met ons om tafel'

Honderden medewerkers uit de metaalsector komen donderdagochtend samen in het Evoluon om te staken.

Donderdag 18 oktober 2018 13:05

Maaitractor botst met fietser op Oude Bosschebaan

Op de kruising van de Oude Bosschebaan en het Savoiepad in Eindhoven is vanmiddag een maaitractor m...

Donderdag 18 oktober 2018 12:28

Joustra: Ontwerp was niet goed, en uitvoering was niet goed

Het ontwerp van de nieuwe parkeergarage was niet goed, en de uitvoering van dat ontwerp was ook nie...

Donderdag 18 oktober 2018 11:04

Eindhoven Airport: 'Alle betrokken partijen verantwoordelijk voor instorten parkeergarage'

Alle bedrijven en instanties die betrokken zijn geweest bij de bouw van de parkeergarage bij Eindho...

Donderdag 18 oktober 2018 08:33

Eén gewonde bij botsing met drie auto's in Woensel-Noord

Een automobilist is gewond geraakt bij een botsing met drie auto's woensdagavond op de Bisschop Bek...

Donderdag 18 oktober 2018 08:16

Pinnende man in WoensXL overvallen met pistool, overvaller gearresteerd

Er is woensdagavond laat een overval gepleegd in Winkelcentrum Woensel.

Donderdag 18 oktober 2018 07:36

OVV kiezelhard: 'Veiligheid kon én moest in twijfel getrokken worden'

De parkeergarage bij Eindhoven Airport stortte in door een fout in het ontwerp.

Woensdag 17 oktober 2018 18:48

1.000 extra kaarten voor PSV - Tottenham Hotspur beschikbaar

Er gaan nog duizend kaarten voor PSV - Tottenham Hotspur in de verkoop.

Woensdag 17 oktober 2018 18:37

Tijdelijke P+R keert terug met gratis bustickets en deelfietsen

De P+R Eindhoven Zuid aan de Theo Koomenlaan bij de Fontys Sporthogeschool in Eindhoven gaat weer o...

Woensdag 17 oktober 2018 17:21

Buiten is het 21 graden, maar Nuenen checkt de strooiwagens vast

In Nuenen hebben medewerkers van de gemeente gecheckt of het strooimaterieel nog in orde is.

Woensdag 17 oktober 2018 16:12

Expositie MU wil bezoeker met andere bril naar nieuws laten kijken

Met een andere bril leren kijken naar het nieuws. Dat is wat de expositie The New Newsroom in het E...

Woensdag 17 oktober 2018 15:40

Politici bezoeken coffeeshops in Eindhoven voor gesprek over wietpilot

De Vereniging Coffeeshops Eindhoven heeft woensdagavond Eindhovense raadsleden over de vloer voor e...

Woensdag 17 oktober 2018 14:10

Veertien TU-studenten winnen studiebeurs

Veertien scheikunde-studenten van de Eindhovense TU hebben een studiebeurs gewonnen.

Woensdag 17 oktober 2018 11:26

Robèrt van Beckhoven met culinair theatercollege in Parktheater

Meester-patissier en -boulanger Robèrt van Beckhoven geeft woensdagavond een theatercollege over z...

Woensdag 17 oktober 2018 11:19

Gewapende overval op slijterij aan Tongelresestraat

Twee personen hebben woensdagmorgen slijterij De Bottel overvallen aan de Tongelresestraat.

Woensdag 17 oktober 2018 09:48

Mogelijk actie tegen hoge werkdruk bij Ikea in Son

Bij Ikea in Son komen medewerkers mogelijk in actie tegen de hoge werkdruk. Dat meldt het ED.

Woensdag 17 oktober 2018 08:48

Onderzoeksraad komt donderdag met rapport instorting parkeergarage Eindhoven Airport

De Onderzoeksraad voor Veiligheid komt donderdag met de uitkomsten van het onderzoek naar de instor...

Woensdag 17 oktober 2018 07:39

ASML verwacht opnieuw recordjaar: bijna 11 miljard euro omzet

ASML stevent dit jaar af op een jaaromzet van bijna 11 miljard euro. Dat is de verwachting van de V...

Woensdag 17 oktober 2018 07:31

Vrouw zwaargewond na ongeval op Vredeoord

Bij een ongeval op de Vredeoord in Eindhoven is dinsdagavond een vrouw zwaargewond geraakt.

Woensdag 17 oktober 2018 07:22

Man uit Waalre gewond na schietpartij in woonwijk Valkenswaard

Op de Felicidal in Valkenswaard is dinsdagavond laat een 37-jarige man uit Waalre gewond geraakt na...

Dinsdag 16 oktober 2018 18:55

Was dit de laatste zomerse dag van het jaar in Eindhoven?

26 graden, midden oktober. Het doet veel wenkbrauwen fronzen, maar de parken zaten dinsdag weer bom...

Dinsdag 16 oktober 2018 15:56

Fietser gewond geraakt bij botsing met auto op Leenderweg

Op de Leenderweg in Eindhoven is dinsdagmiddag een fietser gewond geraakt bij een botsing met een a...

Dinsdag 16 oktober 2018 15:53

Auto belandt op zijkant, bestuurder afgevoerd met nekkraag

Een automobilist is dinsdag gewond geraakt op de Vlokhovenseweg in Woensel-Noord toen zijn auto oms...

Dinsdag 16 oktober 2018 14:43

Voedselbank wil voornaamste uitgiftepunt aan Kanaaldijk

De Voedselbank wil het pand naast hun distributiepunt aan de Kanaaldijk als voornaamste uitdeelpunt...

Dinsdag 16 oktober 2018 14:20

Kinderboekenserie over Eindhovense geschiedenis

Er is een kinderboekenserie gemaakt over de geschiedenis van Eindhoven.

Dinsdag 16 oktober 2018 12:47

Zwierstra blijft gemeentesecretaris in Eindhoven

Aline Zwierstra blijft gemeentesecretaris in Eindhoven. Het college van B en W heeft haar in die fu...