Studio040.nl
Live Live

Nieuws

Zaterdag 23 juni 2018 17:48

Kunstenares Josefin Arnell wint Theodora Niemeijer prijs

De Zweedse beeldend kunstenares Josefin Arnell heeft zaterdag Theodora Niemeijer prijs 2018 gewonne...

Zaterdag 23 juni 2018 15:56

Ambassadeurs Dutch Design Week bekend gemaakt

Ravi Naidoo, Laurens van den Acker en Wendy Plomp zijn gekozen als ambassadeurs voor de Dutch Desig...

Zaterdag 23 juni 2018 15:03

Demonstranten geven groei van Eindhoven Airport een rood sein

Zo'n 125 mensen hebben zaterdagmiddag geprotesteerd tegen de groei van Eindhoven Airport.

Zaterdag 23 juni 2018 13:15

Kind lichtgewond bij ongeluk op Roffart in Eindhoven

Bij een botsing tussen twee auto's op de Roffart in Eindhoven is zaterdagmiddag een kind lichtgewon...

Zaterdag 23 juni 2018 11:36

Glow 2018: Kortere route, meer contrasten

De route van het lichtfestival Glow voor komend najaar is bekendgemaakt.

Zaterdag 23 juni 2018 11:00

'Boekhoorn en Guggenheim willen Evoluon kopen'

Philips heeft 11 voorstellen ontvangen voor overname van het Evoluon.

Vrijdag 22 juni 2018 21:51

Gemeente: Inzet lokfietsen leidt tot minder diefstallen

Met de inzet van lokfietsen worden in Eindhoven veel meer dieven opgepakt. Dat stelt de gemeente.

Vrijdag 22 juni 2018 20:44

Oud-bestuursvoorzitter Korein Peter Notten koninklijk onderscheiden

Voormalig bestuursvoorzitter van kinderopvangorganisatie Korein Peter Notten is vrijdag benoemd tot...

Vrijdag 22 juni 2018 16:44

Nieuwe luxe penthouses bieden subliem uitzicht over Eindhoven

Vanaf een luxe penthouse een mooi uitzicht over de Eindhovense binnenstad en het Stadswandelpark. B...

Vrijdag 22 juni 2018 15:01

Klokgebouw voor even creatieve hotspot tijdens Crafted Festival

De eerste editie van het festival Crafted van het Summa College is drukbezocht donderdagavond.

Vrijdag 22 juni 2018 13:40

Auto botst tegen bedrijfspand op Hastelweg

Op de Hastelweg in Eindhoven is vrijdagmiddag een auto tegen de gevel van een bedrijfspand gebotst.

Vrijdag 22 juni 2018 13:09

Technische staf PSV kent nog veel vraagtekens

Ondanks de aanstelling van Mark van Bommel als nieuwe trainer van PSV, kent de technische staf van ...

Vrijdag 22 juni 2018 11:40

Phillip Cocu vertrekt bij PSV, Van Bommel volgt hem op

Trainer Phillip Cocu vertrekt na zes seizoenen bij PSV, hij gaat naar Fenerbahçe in Turkije.

Vrijdag 22 juni 2018 08:30

Bromfietscontrole in Eindhoven: rijden zonder rijbewijs, kapotte remmen en openstaande boetes

Bij een bromfietscontrole in Eindhoven en Den Bosch reden donderdagavond 29 van de 60 bromfietsen t...

Vrijdag 22 juni 2018 08:05

Anteryon als eerste naar Brainport Industries Campus

Anteryon, het Eindhovense bedrijf dat lasers en lenzen maakt, gaat in augustus verhuizen naar de Br...

Donderdag 21 juni 2018 21:44

TU-studenten winnen opnieuw WK robotvoetbal

Het Eindhovense studententeam van Tech United heeft donderdag opnieuw de wereldtitel veroverd.

Donderdag 21 juni 2018 18:32

Basisschoolleerlingen staan in theater met zelfgeschreven musical

De vier groepen 8 van basisschool ‘t Slingertouw in Eindhoven hebben allemaal hun eigen musical b...

Donderdag 21 juni 2018 18:13

Burgemeester Veldhoven voor even 'blind'

De Veldhovense wethouder Daan de Kort heeft burgemeester Letty Demmers uitgedaagd om geblindeerd ha...

Donderdag 21 juni 2018 17:49

Controle in Woensel-Noord: illegale bewoning, grote hennepvondst en losgeld

Bij een controle in Woensel-Noord in Eindhoven zijn gemeente en politie gestuit op een illegaal bew...

Donderdag 21 juni 2018 17:00

Uitgeprocedeerd, maar niet uit beeld

Vluchtelingen die uitgeprocedeerd zijn en dus niet in Nederland mogen blijven: het is een groep men...

Donderdag 21 juni 2018 16:27

Stadsstrand bij park Evoluon

Lekker met de voetjes in het zand onder de parasol met uitzicht op het Eindhovense Evoluon. Vanaf b...

Donderdag 21 juni 2018 13:38

Van Gogh Park moet toerisme Amsterdam naar regio halen

Het moet een natuurpark van wereldformaat worden: het nieuwe Van Gogh Nationaal Park. Donderdagavon...

Donderdag 21 juni 2018 12:14

Drie miljoen euro voor Eindhovense start-up

Het Eindhovense bedrijf SemiBlocks krijgt drie miljoen euro van investeerders.

Donderdag 21 juni 2018 11:17

Big Brother Beacons: wat kunnen ze nu eigenlijk?

De slimme 'citybeacons' in de stad zijn al een paar jaar onderdeel van het straatbeeld in het centr...

Donderdag 21 juni 2018 10:56

Meer Feyenoord-fans toegelaten in Philips Stadion

In het Philips Stadion worden tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal meer supporters van F...

Donderdag 21 juni 2018 10:15

Staking streekvervoer twee dagen uitgesteld

De staking in het streekvervoer is uitgesteld naar woensdag 27 juni.

Donderdag 21 juni 2018 08:54

Patiënten MMC met melanoom kunnen thuis immunotherapie krijgen

Patiënten van Máxima Medisch Centrum met een melanoom kunnen sinds kort thuis immunotherapie toeg...

Donderdag 21 juni 2018 08:31

Commissie aan regering: meer gemeenten moeten meedoen aan experiment legale wiet

Er moeten meer gemeenten meedoen aan een experiment met legale wiet. 

Donderdag 21 juni 2018 08:06

Kinderboek 'Sabel' van Suzanne Wouda bekroond met Zilveren Griffel

Het kinderboek Sabel van Suzanne Wouda is bekroond met een Zilveren Griffel. 

Woensdag 20 juni 2018 19:09

Gemeente Veldhoven in beroep tegen uitspraak Eritrese conferentie

De gemeente Veldhoven gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank over het verbod op d...

Woensdag 20 juni 2018 17:45

VPS gaat leegstandsbeheer gemeente Eindhoven doen

De firma VPS gaat de leegstaande panden van de gemeente Eindhoven beheren.

Woensdag 20 juni 2018 16:24

Persoon op het spoor tussen Eindhoven en Helmond

De treinen tussen Eindhoven en Helmond rijden stapvoets vanwege een persoon op het spoor.

Woensdag 20 juni 2018 16:23

Eindhovense Marokkanen zien uitschakeling nationale team op WK

Met een man of dertig zitten ze samen gespannen voor de buis woensdagmiddag, de Eindhovense Marokka...

Woensdag 20 juni 2018 15:53

Stadstoezicht tientallen keren doelwit van agressie

Stadstoezichthouders in Eindhoven zijn het afgelopen jaar meer dan dertig keer het slachtoffer gewe...

Woensdag 20 juni 2018 14:51

Nuenenaar aangehouden voor dodelijk ongeval op A50

Bij het ongeval van dinsdagavond op de A50 bij knooppunt Ekkersrijt is een 42-jarige Bulgaar omgeko...

Woensdag 20 juni 2018 12:52

D66 wil ook deze zomer ruimere openingstijden horeca

De fractie van D66 wil dat de Eindhovense horeca ook deze zomer zogenaamde 'verlaatjes' kan aanvrag...

Woensdag 20 juni 2018 12:20

Provincie investeert 5 miljoen in medische innovaties

De Provincie Noord-Brabant wil vijf miljoen euro uittrekken om medische innovaties in regio te stim...

Woensdag 20 juni 2018 12:18

Groot onderhoud aan Oude Gracht in Eindhoven

Waterschap De Dommel gaat van juli tot en met september de Oude Gracht aanpakken.

Woensdag 20 juni 2018 11:21

Duizenden medewerkers metaalsector voeren actie voor betere cao

In het Eindhovense Stadswandelpark hebben medewerkers uit de metaalsector een manifestatie gehouden...

Woensdag 20 juni 2018 09:12

Flinke woontoren naast Philips Stadion

Er komt een flinke woontoren van zeker negentig meter naast het Philips Stadion.

Meer berichten